سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
صنعت و دانشگاه پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۲۴:۲۸

لزوم تعامل دانشگاه‌های استان بوشهر و صنعت نفت

باشگاه خبری فراساحل: رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بر لزوم تعامل دانشگاه‌های استان بوشهر و صنعت نفت تاکید کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مارین، عبدالمجید مصلح در آیین انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه علمی با پارس‌جنوبی با بیان اینکه توسعه مراکز علمی و دانشگاهی مورد توجه مدیران استان است گفت: کیفیت بخشیدن به فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی باید در دستور کار قرار گیرد و نباید در این راستا کم‌کاری شود. وی ضمن ابراز خرسندی از گشودن راهی نو در فرایند تعامل دانشگاه و صنعت و با بیان اینکه امیدواریم این تفاهمنامه چهارجانبه نقشه راه همکاری‌های فی‌مابین باشد بر لزوم تعامل دانشگاه‌های استان بوشهر و صنعت نفت تاکید کرد و خواستار تقویت مراکز علمی شد. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه همکاری راهبردی چند جانبه آموزشی، پژوهشی، فناوری و خدماتی در قالب کریدور علم و فناوری استان بوشهر است.

مهدی یوسفی با اشاره به نهادهای علمی و مراکز آموزشی امضاکننده این تفاهم‌نامه ادامه داد: این تفاهم‌نامه چهارجانبه میان دانشگاه خلیج‌فارس، پارک علم و فناوری استان بوشهر، بنیاد نخبگان استان بوشهر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس امضا شده است. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ادامه بر ضرورت همکاری دانشگاه با صنعت نفت تاکید کرد و افزود: به برکت اعمال سیاست‌های توسعه گرایانه دولت تدبیر و امید بار مسئولیت توسعه علمی استان در دانشگاه، پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان بر دوش افراد شایسته و علاقه‌مندی قرار گرفته که همواره دغدغه ارتباط موثر دانشگاه و صنعت را داشته‌اند.

در ادامه این نشست دکتر حبیب رستمی رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس ضمن خیر مقدم و ارائه گزارشی از پارک علم و فناوری گفتند: پارک علم و فناوری در حوزه‌های تخصصی نفت و دریا بسیار فعال است. ایشان خاطر نشان کردند: تنها آزمایشگاه معتمد محیط‌زیست در حوزه‌های آب، خاک و هوا در این مجموعه قرار دارد و پارک علم و فناوری خلیج‌فارس آمادگی خود را در زمینه قراردادهای زیست محیطی آمادگی اعلام می‌کند. در ادامه دکتر رضا آذین رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفتند: بسیار خرسندم که مثلث علمی استان را در راه تعامل سازنده با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس می‌بینیم. دکتر آذین افزودند: طرح‌ها و ایده‌های بسیاری تاکنون بیان شده است ولی این طرح‌ها و ایده‌ها باید به سوی اجرایی شدن برود. دکتر آذین ادامه دادند: امیدواریم تفاهم‌نامه‌ای که به امضا می‌رسد نقشه راه همکاری‌های فی‌مابین باشد.



  کد خبر : 477
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :